Detoks – jak się do niego przygotować, aby nam nie szkodził, a pomógł oczyścić organizm z toksyn?

 

Bardzo się cieszę, jeśli planujesz detoks swojego organizmu. Chcę Ci jednak zwrócić uwagę na właściwie przygotowanie się do niego, które może okazać się kluczem do Twojego sukcesu. Pomoże Ci to uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji i dolegliwości.

Przygotowania do oczyszczania organizmu w kilku krokach:

 

  1. Przygotuj się psychicznie.

Być może wydaje Ci się, że detoks organizmu nie ma nic wspólnego z Twoją psychiką – nic bardziej mylnego. Jego powodzenie zależy między innymi od Twojego nastawienia, emocji, jakie w Tobie budzi i od tego, czego owym detoksie oczekujesz.

Aby stworzyć sobie jak najkorzystniejsze warunki do przeprowadzenia detoksu, poinformuj o nim swoją rodzinę i przyjaciół, aby mogli w razie potrzeby Cię wesprzeć – albo, by przynajmniej nie utrudniali Ci tego przedsięwzięcia.

 

  1. Przed detoksem jedz zdrowe białka i tłuszcze.

Aby uregulować poziom cukru we krwi, przed przystąpieniem do detoksu, spróbuj do swojej diety wprowadzić więcej zdrowych białek i tłuszczy. Zapobiegnie to nagłemu podwyższeniu się hormonów stresu podczas terapii oczyszczającej Twój organizm.

Zdrowe białka i tłuszcze znajdziesz m.in. w oliwie z oliwek, wołowinie, drobiu czy jajach. Warto spróbować wprowadzić taką dietę na stałe do swojego jadłospisu, bo jest ona bardzo korzystna zarówno dla naszego zdrowia, jak i samopoczucia.

 

  1. Ogranicz spożywanie węglowodanów.

Przed detoksem warto ograniczyć węglowodany, aby – tak jak już wspomniano– uregulować poziom cukru we krwi. Dzięki temu Twoje ciało i psychika zareaguje łagodniej na nagłą zmianę, jaką zafundujesz swojemu organizmowi.

Unikniesz dzięki temu nagłych zmian nastroju, napadów wilczego głodu i stresu. Jak widzisz – naprawdę warto przed detoksem pożegnać się zarówno z cukrami prostymi, jak i złożonymi. Bardzo ułatwi Ci to zadanie!

 

  1. Pij napoje fermentowane.

Z pewnością obiło Ci się o uszy, że jogurty naturalne, kefiry i woda są bardzo zdrowe. To prawda – i nic nie zastąpi ich przed oraz w trakcie detoksu. Stymulują i wspomagają odporność naszego ciała, co jest niezastąpione przed oraz podczas oczyszczania organizmu. Aby nie fundować sobie nieprzyjemnego szoku, zacznij wprowadzać kefiry i większe ilości wody do swojego jadłospisu jeszcze przed rozpoczęciem detoksu.

 

  1. Poszukaj metody najlepszej dla siebie.

Jak wiesz, uczymy się na błędach – warto jednak w kwestiach swojego zdrowia ich unikać. Dlatego nim przystąpisz do detoksu, dokładnie sprawdź, czy sposób, w jaki chcesz go przeprowadzić, jest na pewno właściwy.

Poszukaj opinii innych i rekomendacji. Poczytaj o tym, co się sprawdza, a co zazwyczaj wypada blado – zrób swoisty „research”. Pamiętaj też, aby obserwować swoje ciało podczas detoksu, bo tylko Ty znasz je najlepiej i nawet, jeśli dany sposób na oczyszczenie organizmu sprawdził się u kogoś – nie musi sprawdzić się u Ciebie – przez cały czas słuchaj więc swojego ciała.

 

  1. Stopniowo ograniczaj ilość spożywanej kawy.

Kolejna bardzo praktyczna wskazówka to stopniowe ograniczanie kawy. Odstawienie kofeiny może powodować bóle głowy, zmęczenie i ogólny spadek nastroju. Dlatego zacznij ograniczać ją jeszcze przed detoksem, aby uniknąć nieprzyjemnych skutków lub przynajmniej złagodzić je.

Możesz też spróbować kawy bezkofeinowej – najważniejsze, aby cały proces odstawienia kofeiny przeprowadzić powoli, sukcesywnie i z dobrym nastawieniem. Zielona herbata jest też pyszna!

 

  1. Porozmawiaj ze swoim lekarzem.

Jeśli na stałe przyjmujesz leki lub niedawno przyjmowałaś antybiotyki – porozmawiaj ze swoim lekarzem i zapytaj go, czy możesz w tej chwili pozwolić sobie na detoks.

Pamiętaj, że tylko prawidłowo przeprowadzony detoks jest skuteczny i poprawia stan naszego zdrowia. W innym przypadku możemy zrobić sobie krzywdę. Nie zapomnij więc o kilkudniowym przygotowaniu się – z pewnością wyjdzie Ci na zdrowie.